محبت

مطالب دیگر:
📃مبانی نظری تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان📃مبانی نظری تحقیق اهمیت آموزش ریاضیات📃پاورپوینت روش های اجرایی ساختمان - اجرای فونداسیون ( پی) در ساختمان📃مبانی نظری تحقیق انواع و شیوع رفتارهای پر خطر📃مبانی نظری تحقیق انگیزه وابستگی📃مبانی نظری تحقیق اشتیاق شغلی📃مبانی نظری تحقیق استاندارد ایزو📃تحقیق نگهداری مهندسی مدیریت📃تحقیق بررسی چگونگی مدیریت و تاثیر آن بر عملكرد كاركنان📃مبانی نظری تحقیق آزمون📃مبانی نظری تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)📃مبانی نظری تحقیق اختلال بدشكلی بدن و فراشناخت📃مبانی نظری تحقیق احساس تعلق به مدرسه📃مبانی نظری تحقیق احساس پیوستگی📃مبانی نظری تحقیق کنترل عواطف📃مبانی نظری تحقیق کارکرد خانواده📃مبانی نظری تحقیق خواندن و مطالعه📃مبانی نظری تحقیق اعتیاد📃مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی📃دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی سینی و نردبان گزاری تاسیسات برقی📃دانلود نقشه اتوکد دیتایل و جزییات اجرایی دتکتور و شاستی و آژیر و چراغ اعلان حریق تاسیسات برقی📃مبانی نظری تبلیغات، فروش محصول📃مبانی نظری تاریخچه هوش هیجانی و تعریف هوش هیجانی📃مبانی نظری تاریخچه تلفن همراه📃مبانی نظری تاریخچه بهزیستی در ایران
محبت|31017239|voj
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : محبت

تحقيق
متشکل از 41 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
معناي لغوي
را از نظر لغوي به معناي ميل به كار برده اند . البته بعضي ديگر قبودي را بر اين تعريف افزوده اند به عنوان مثال راغب اصفهاني را به اين صورت تعريف مي‌كند: ميل به چيزي كه درست يا غلط او را خير مي داني به دليل لذت، نفع يا كمالي كه در آن مي بيني .
ملاحظه مي كنيد كه در اينجا نيز به ميل معنا شده جز اين كه دليل اين ميل و حالات گوناگون آن نيز بيان شده است.
تعريف فلسفي نيازمند دو مقدمه است كه هر كدام جدگانه قابل اثبات هستند:
مقدمه اول:
هر شئ در خلقت خويش هدفي را دنبال مي كند. دليل اين امر اين است كه خداوند متعال حكيم است و هيچ گاه خالق حكيم كار بيهوده‌اي انجام نمي‌دهد چرا كه آفريدن يك موجود كه هدف مشخصي را دنبال نمي‌كند، مصداق بارز كار لغو و بيهوده است.
خلاصه مقدمه اول اين است كه هر موجودي داراي يك هدف نهايي است كه براي آن آفريده شده است و آن موجود به دنبال رسيدن به هدف مزبور مي باشد.


مقدمه دوم:
اسباب و مقدمات رسيدن به هدف نهايي و كمال نهايي براي هر موجود فراهم شده است. دليل مقدمه فوق اين است كه اگر خداوند متعال موجود هدفمند را بيافريند اما اسباب وسايل و مقدمات رسيدن به هدف مزبور را براي آن، خلق نفرمايد به يكي از سه دليل زير مربوط مي شود كه هر سه دليل باطل هستند:
1- اولين دليل اين است خداوند متعال- نعوذ بالله- نمي‌دانسته موجود مزبور به چه وسايلي نيازمند است به عبارات ديگر اين قول مستلزم نسبت دادن جهل به خداوند است در حالي كه دلايل عقلي و نقلي بر خلاف آن گواهي مي دهند و بر عكس خداوند متعال را عليم مطلق مي دانند.
2- اگر خالق حكيم از اسباب مزبور آگاهي داشته باشد، اما توانايي ايجاد اين اسباب را نداشته باشد باز هم مي توان تصور كرد كه خالق مزبور در عين اينكه يك موجود هدفمند را آفريده از آفريدن اسباب و وسايل مال وي عاجز باشد. به بيان ديگر يكي از لوازم فاسد اين قول نسبت دادن عجز به خدوندي است كه بر طبق دلايل عقلي و نقلي بر همه امور توانا است.
3- در اين ميان فرض ديگري وجود دارد و آن اين است كه خداوند متعال