گشتالت

مطالب دیگر:
📌اكسس 2000 چیست📌گزارش بررسی ویژگی های الگوریتمهای كنترل پایگاه داده📌امتحان GMAT یا هوش تحصیلی📌تحقیق درباره امنیت کامپیوتر و راه های حفاظت از آن📌تحقیق درباره امنیت در شبكه های بی سیم📌تحقیق درباره امنیت شبکه📌مقاله درباره امنیت در شبکه ها📌تحقیق درباره امنیت اطلاعات در شبكه📌ناشنوایی و كم شنوایی📌آیا صنعت بیمه در افزایش سطح اشتغال كشور توانمند است؟📌اقتصاد سیاسی رسانه ها📌مدیریت آموزشی با عنوان آموزش و پرورش📌آزمون تئوری رشد درونزا از طریق اثرات سرریز بین المللی تكنولوژی ناشی از جریان كالاهای واسطه ای و سرمایه ای به ایران📌بررسی تأثیر مراکز مشاوره در کاهش مشکلات دانش آموزان (از دیدگاه دانش آموزان)📌تحقیق جامع در مورد تورم📌كار آفرینی و مدیریت نشاط📌پاورپوینت انسان- طبیعت- معماری (نقد ویلا ساوا)📌پاورپوینت انسان- طبیعت- معماری (تحلیل مرکز پژوهشی- تحقیقاتی درمانی دریاچه ارومیه)📌پاورپوینت تحلیل فضای شهری (پل معلق آمل)📌مقاله درباره انتقال اطلاعات📌مقاله درباره انواع حافظه ها📌مقاله درباره انواع صفحه كلیدهای كامپیوتری📌تحقیق درباره انیمیشن📌تحقیق درباره انیمیشن سنتی📌پاورپوینت پوشش های داخلی و خارجی ساختمان (HPL)
گشتالت|31017226|voj
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : گشتالت

تحقيق
متشکل از 26 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
ي ها باور داشتند كه ارگانيسم چيزي به تجربه مي افزايد كه در داده هاي حسي وجود ندارد و آن چيز سازمان ( confignization ) است . ( 2 ص 291 ) واژه اي آلماني است كه براي انگاره (configuration ) ،سازمان ، الگو ، شكل يا شكل بندي ، وضع ، هيأت گل و طرح بكار رود و هيچ ترجمه ي دقيقي در انگليسي ندارد
( 1 ص 199 ) ولي اين اصطلاح براي ي ها بيش از اينها معني مي دهد ( 2563 ) كهلر در تباب خود با عنوان روان شناسي خاطر نشان كرد كه اين اصطلاح به دو شكل مختلف در آلمان به كار مي رود : شكل اول – شكل اول يا الگو ، به عنوان ويژگي اشياءادراك شده دلالت دارد . شكل دوم به حالت مشخص تر يك شئ ، مثل مثلث اشاره دارد . بنابراين ، در حالت اول مي توانيم به ويژگي سه ضلعي بودن ، و در حالت دوم به خود مثلث اشاره كنيم ( 1 ص 199 ) پيروان اين مكتب معتقد بودن كه ما دنيا را در كل هاي معني دار تجربه كنيم . ما محرك هاي جداگانه را نمي بينيم ، بلكه آنچه را كه مي بينيم محرك هاي تركيب يافته در انگاره هاي معني دار يا ها هستند . ما ، انسان ها صندلي ها ، اتومبيل ها درخت ها و گل ها را مي بينيم ميدان ادراكي ما به كل هاي سازمان يافته يا ها تقسيم شده اند و اينها موضوع اصلي روان شناسي هستند . ( 2 ص 291 ) .در يونان باستان هم حتماً پيش از سقراط حكيم به اين طرز فكر برمي خوريم بسياري از فيلسوفان و انديشه وران آن دوران بهترين راه براي مطالعه و ادارك عالم را دراين دانسته اند كه به قوانين و نظامها ي كلي خلقت نظر داشته باشند ، نه به اجراء و عناصر سازنده ي آن .( 4ص207 ) فرياد مبارزه جوياني ي ها اين گونه سر داده شده كه «گل بيشتراز مجموع افراي آن است يا « تجربه كردن يعني تحريف كردن يعني كل داراي خواص يا ويژگي هايي است كه در اجزاء تشكيل دهنده آن يافت نمي شود ، و از خيلي جهات كل تعيين كننده خصوصيات اجزا است نه بر عكس ورستهايمر در اين باره گفته است : «موقيت هايي يافت مي شود كه در آن ها آنچه به طور كلي رخ مي دهد از ويژگي هاي اجزاء جدا شده آن قابل استنباط نيست . اما برعكس . آن چه در مورد جزيي از كل اتفاق مي افتد در بسياري از موارد مشخص ، با توسل به قوانين ساخت دروني كل ، قابل تشخيص است » در حقيقت شما نمي توانيد از تصوير معروف موناليزا تصور كاملي درك كنيد اگر ابتدا يك بازوي تصوير ، بعد به بازوي ديگر آن ، آنگاه به بيني پس به دهان آن نگاه كنيد و بكوشيد تا آنها را كنار هم قرار دهيد . شما نمي توانيد تجربه ي گوش دادن به يك اركستر سمفوني را با تجزيه ي آن به سهم هر يك از نوازندگان اركستر درك كنيد . موسيقي حاصل از اركستر بيشتر از مجموع نت هاي مختلفي است كه به وسيله ي نوازندگان مختلف اجرا مي شود . آهنگ داراي يك كيفيت تركيبي است كه با مجموع قسمت هاي آن متفاوت است . ( 2 ص 291 )


نمونه پديده هاي ي را در فيزيك و روانشناسي در مثال هاي زير مي توان يافت :
1- گرداب نمونه اي از ي است . قطره هاي آبي كه گرداب از آن ها تشكيل مي شود به تنهايي معرف گرداب نيستند ، بلكه نوع حركت آن در گرداب معرف گرداب است .
2- وقتي ما به سه نقطه قسمت الف شكل زير نگاه مي كنيم آن ها را به صورت يك مثلث مي بينيم ، در حالي كه سه نقطه ي قسمت ب اين شكل چنين تصوري را در ما ايجاد نمي كند .